: ,

25 2011

Μαρα Πρατσνη, Δασκλα-διευθντρια στο  1ο δημοτικ σχολεο Νεπολης. μλος του ΔΣ του Συλλγου Δασκλων -Νηπιαγωγν Μεραμβλλου- Οροπεδου

 

Στα συσσωρευμνα προβλματα της εκπαδευσης ρχεται φτος να προστεθε σε δραματικος τνους και η αδυναμα χρηματοδτησης των σχολικν μονδων ως αποτλεσμα των πολλν και διαφορετικν ερμηνειν του σχετικο νμου που ορζει τη λειτουργα των νων Ενιαων Σχολικν Επιτροπν.

Σε κθε περπτωση αποτελε τραγλαφο η ακμη πιο εξαρτημνη σχση εκπαδευσης και αυτοδιοκησης με τι αυτ συνεπγεται για την ερυθμη - ιστιμη και αξιοπρεπ λειτουργα των σχολεων μας.

Το πς αντιλαμβνονται οι εκλεγμνοι τις ανγκες της σχολικς κοιντητας, το πς και σε ποια θση προτεραιοττων τοποθετον στον ευρτερο σχεδιασμ-προγραμματισμ τους ζητματα παιδεας, επηρεζει μεσα και βαθι την εικνα και λειτουργα του δημσιου σχολεου.

Εν στο ραμα της εκστοτε δημοτικς αρχς η παιδεα αποτελε ψιστο κοινωνικ αγαθ, ττε και οι πιο δσκολες αποφσεις λαμβνονται χωρς θρυβο, γιατ εκενοι που τις παρνουν χουν βαθι συνειδητοποισει την αξα, τη σημασα, το βραχυπρθεσμο και μακροπρθεσμο φελος απ αυτς, για ολκληρη την κοινωνα, για το παρν και για το μλλον της.

Ο  χρος της παιδεας αν μη τι λλο, χει ανγκη απ ευαισθησα. Αδιλλακτες και ανλγητες στσεις και συμπεριφορς -απ' οποιονδποτε και αν προρχονται- την τραυματζουν και την καθηλνουν και μαζ της οπισθοδρομον η προδος και η ελπδα για να καλτερο αριο.

Οι μεσες και επιτακτικς ανγκες μιας απαιτητικς  σχολικς καθημεριντητας απαιτον ευελιξα και αμεστητα στην αντιμετπισ τους.

Τα σχολεα αποτελον διευρυμνες κοιντητες με δεκδες ζητματα που προκπτουν αλλεπλληλα και απαιτον μεση αντιμετπιση και επλυση. τσι, τα σπασμνα τζμια, τα χαλασμνα λουκτα, οι αθουσες που πρπει να χωριστον, τα πλακκια που χρειζονται αντικατσταση, οι βουλωμνοι νιπτρες, τα βοθρολμματα, , οι υγρασες, τα φουσκωμνα πατματα, οι ξεφτισμνοι σοβδες, τα φθαρμνα καλδια, οι ασυντρητοι καυστρες, οι πυροσβεστρες που χρειζονται αναγμωση, αποτελον μικρ μνο μρος αυτς της πολπλοκης καθημεριντητας.

Αλμονο, αν οι χοντες την ευθνη των Σχολικν Επιτροπν δεν μπορον να κατανοσουν αυτν την πραγματικτητα και εκπλσσονται δυσανασχετον στο κουσμ τους! Και δε χρειζεται ασφαλς να συνεχσω απαριθμντας τα στοιχειδη που χρειζεται να σχολεο για να λειτουργσει: εδη καθαριτητας, γραφικ λη, αναλσιμα Η/Υ, γραφτες, μαρκαδρους πνακα, κιμωλες κ.

Η παιδεα λοιπν, δεν χει ανγκη απ επαναστατικς κορνες, μικροπολιτικς αντεγκλσεις, οτε και εναι δυνατν να αποτελσει πεδο αντιπαρθεσης παραταξιακν συμφερντων. Ευασθητους ανθρπους χρειζεται, ικανος να δσουν λσεις, προνοητικος αλλ και τολμηρος για να ξεπερνον σκοπλους και εμπδια που, δυστυχς, βζει συνεχς με την απστευτη προχειρτητ του το κεντρικ κρτος.

Εδ και βδομδες χνεται πολτιμος χρνος μη μπορντας οι ασχολομενοι με τις Σχολικς επιτροπς στο δμο Αγου Νικολου Λασιθου να αποφασσουν αν πρπει να  προχωρσουν σε σνταξη προπολογισμο, εν αυτ- πως οι διοι ενημερνουν- ζητθηκε απ την πρτη στιγμ απ την Επτροπο του Ελεγκτικο Συνεδρου να εφαρμσουν το νμο και να προχωρσουν τις διαδικασες για να χρηματοδοτηθον τα σχολεα.

 Στα χνρια λοιπν, του Υπουργεου Παιδεας που αποδδει την καθυστρηση εκτπωσης των σχολικν βιβλων στο ελεγκτικ συνδριο και οι σχολικς επιτροπς του δμου μας, που δικαιολογον την αδυναμα τους να αποδσουν στα σχολεα τα χρματα που δικαιονται επαναλαμβνοντας συνεχς τι «η Επτροπος μας ζητει προπολογισμ».  Μα και στην περπτωση αυτ, το ερτημα, εναι πολ απλ:  γιατ δεν ξεκνησαν αμσως τη σνταξ του και φησαν να περσει τσος καιρς...

Κι εν  «λεφτ υπρχουν», και μλιστα αρκετ (280.000 € κατ τους υπευθνους), για να αντιμετωπιστον τα τρχοντα λειτουργικ  αλλ και επεγοντα ζητματα των σχολικν μονδων του δμου, εκπαιδευτικο και γονες καλονται να πληρσουν απ την τσπη τους τα απαρατητα για τη λειτουργα των σχολεων.

Φτσαμε λοιπν, στις 12 του Σεπτμβρη χωρς να χει γνει καννα βμα και χωρς σε αντιστθμισμα της ποιας -δικαιολογημνης-καθυστρησης να χει προβλεφθε απ το δμο η στοιχειδης υποστριξη των σχολεων με εναλλακτικος τρπους πως πραξαν σε λλους δμους. Αντιθτως επικριθκαμε σε ντονο φος γιατ  διεκδικομε τα αυτονητα, και μλιστα αυτ ερμηνεεται ως προσπθεια να πλξουμε την εικνα της δημοτικς αρχς(!!!)

Στην τραγικ, λοιπν,  λλειψη των βιβλων ρθε να προστεθε και η ακμη πιο τραγικ αδυναμα των σχολεων να φωτοτυπσουν -στω- τα πρτα κεφλαια αφο δεν διθεταν οτε να ευρ για αγορ χαρτιο και γραφτη, απαρατητα για την παραπνω διαδικασα.

Χθηκε πολτιμος χρνος για μια στοιχειωδς αξιοπρεπ και αποτελεσματικ αντιμετπιση βασικν θεμτων για την ομαλ ναρξη της νας σχολικς χρονις, αφο ο δμος Αγου Νικολου, διαπιστνοντας τη δυσλειτουργα των νων σχολικν επιτροπν αντ να περιμνει το τσι κι αλλις δυσκνητο και αργσυρτο κρτος να δσει απαντσεις στα γγραφα ερωτματα, πρεπε να εχε εναλλακτικς προτσεις και σχδιο αντιμετπισης αυτς της κτακτης κατστασης.

Κποιοι δμοι δειξαν πρθυμοι να αποσυμφορσουν τα πργματα, δνοντας προσωρινς λσεις (δθηκαν κατευθνσεις στα σχολεα για το πς και απ πο θα προμηθεονται γραφικ λη και αναλσιμα), κποιοι λλοι προχρησαν γκαιρα τη διαδικασα σνταξης προπολογισμο, κποιοι απδωσαν τις επιταγς των 500€ (πως ο νμος ξεκθαρα ορζει) στους διευθυντς των σχολεων για την κλυψη των βασικν αναγκν των σχολεων τους. Και κποιοι λλοι μεμψιμοιρντας ροκανζουν το χρνο... Κποιο δμοι δειξαν την ευαισθησα τους σε ,τι αφορ την Παιδεα, κποιο λλοι επιμνουν να μεταφρουν να καταλογζουν σε λλους ευθνες, θεωρντας τι τσι απαλλσσονται απ τις δικς τους και βζοντας απναντι σους εκφρζουν τις ανησυχες τους και ζητον απαντσεις....

Και το πιο θλιβερ... Συνδελφοι, μλη σχολικν επιτροπν, αντ να πιζουν για την εξερεση λσεων, ακμη και προσωρινν, μας κατηγορον για «παραπληροφρηση» ταν τους μεταφρουμε τι γνεται σε λλους δμους και πς προσπαθον να ξεπερσουν τις δυσκολες και τις ασφειες του «Καλλικρτη». Η δικ τους αγωνα εναι να στρψουν  αλλο την αγανκτηση εκπαιδευτικν και γονιν, αφο οι τελευταοι επιβαρνονται και πλι. Η δικ μας εναι να λειτουργσουν λα τα σχολεα με αξιοπρπεια  κι χι να  καταλξουμε επατες σ' αυτ που δικαιομαστε και μας τα οφελουν.

Δεν αρνηθκαμε  ποτ τι υπρχουν δυσκολες και προβλματα ... Αλλ δεν πρκειται και να δεχτομε τη «μνη αλθεια» που προσπαθον να μας επιβλλουν! Το να μπορες και να θλεις να αντιγρψεις-στω- «καλς πρακτικς» εναι προτρημα και χι ζημα! Ας το καταλβουν λοι και ας μην προσπαθον να ανακαλψουν εχθρος -φαντσματα σε κθε διαφορετικ ποψη -πρταση, γιατ αυτ ακριβς λγεται «παραπληροφρηση»!!!

Υστεργραφο: ...και μλις σμερα πληροφορομαστε απ την τοπικ εφημερδα ΑΝΑΤΟΛΗ τι στο δμο μας αποφασστηκε  «να αποδεσμευτε να μικρ χρηματικ ποσ 200-300€ για να τα διαθσουν οι διευθυντς με πολλ προσοχ για κλυψη πολ σοβαρν και κτακτων αναγκν (αυτ δηλ. το ελχιστο  που μχρι χθες ζητοσαμε, αλλ μας λεγαν τι εναι  «παρνομο») με την προτροπ μλιστα απ τον κ. Δμαρχο «...γιατ, δηλαδ και οι δσκαλοι να μη συνεισφρουν με να πακτο χαρτ ο καθνας;...»

Τελικ, ζομε μεγλες στιγμς....