Ôá äéäáêôïñéêÜ, ïé ðïëéôéêïß êáé ç ÷áìÝíç çèéêÞ êÜðïéùí ðáíåðéóôçìéáêþí

Ôñßôç 24 Áðñéëßïõ 2012

Βασßλης Φουρτοýνης: δÜσκαλος, αναπληρωματικüς Αιρετüς ΑΠΥΣΠΕ ΑττικÞς

ΔιÜβασα πρüσφατα στο ιστολüγιο του πρþην Υφυπουργοý Παιδεßας και ΚαθηγητÞ ΠιθανοτÞτων και ΣτατιστικÞς του Οικονομικü ΠανεπιστÞμιο Αθηνþν κ ΓιÜννη ΠανÜρετου Ýνα Üρθρο σε δýο συνÝχειες με θÝμα «Τα ΔιδακτορικÜ και οι Πολιτικοß».

Στο Üρθρο του αυτü ο κ. ΠανÝρετος αναφÝρεται στα μαúμοý διδακτορικÜ και εστιÜζεται στις περιπτþσεις  του Οýγγρου Πρüεδρου κ. Schmitt, της ελληνιδας και συμβοýλου του υπουργοý εξωτερικþν Γκßντο ΒεστερβÝλε, κας Μαργαρßτας Μαθιοποýλου και του ελληνικÞς καταγωγÞς ευρωβουλευτÞ των Γερμανþν ΕλευθÝρων Δημοκρατþν Γιþργου ΧατζημαρκÜκη.

Και στις τρεις παραπÜνω περιπτþσεις τα πανεπιστÞμια αφαßρεσαν αυτοýς τους τßτλους και τα üποια προνομßα αυτοß παρεßχαν, γιατß θεωρÞθηκαν προúüντα λογοκλοπÞς, κοινþς αντιγραφÝς.

«Η Ýλλειψη ηθικÞς στην πολιτικÞ αποτελεß Ýνα απü τους κýριους λüγους απαξßωσÞς της. ¼ταν κÜποιος Ýχει, σε μια κορυφαßα διαδικασßα της ζωÞς του, εξαπατÞσει τους δασκÜλους του, τους συμφοιτητÝς του και την επιστημονικÞ κοινüτητα, τι εχÝγγυα παρÝχει για χρηστÞ Üσκηση των πολιτικþν του ευθυνþν και καθηκüντων;», λÝει ο κ. ΠανÜρετος και Ýχει απüλυτο δßκιο.

¼μως κ. καθηγητÜ, ας αφÞσουμε τους Ýξω και ας δοýμε τι κÜνουμε εμεßς εδþ στην ΕλλÜδα. Ας δοýμε την ελλαδικÞ πραγματικüτητα.

¼λοι αυτοß οι τßτλοι, μεταπτυχιακοß και διδακτορικοß, που κυκλοφοροýν γýρω μας εßναι προúüντα Ýρευνας πραγματικÞς και μüχθου; ΜÞπως κÜποια απü αυτÜ εßναι μαúμοý κατÜ το κοινþς λεγüμενο;

ΥπÜρχει Ýλλειψη ηθικÞς μüνο απü τους πολιτικοýς Þ και απü κÜποιους τους πανεπιστημιακοýς που Ýχουν δημιουργÞσει μια ολüκληρη βιομηχανßα τßτλων;

Εσεßς ως πανεπιστημιακüς δÜσκαλος δεν το γνωρßζετε αυτü;

Για να γßνω πιο κατανοητüς θα αναφερθþ στο χþρο νου την πρωτοβÜθμια εκπαßδευση.

Στο παρελθüν κÜποιοι εκπαιδευτικοß της πρωτοβÜθμιας πÞγαν στη Ιταλßα στα πανεπιστÞμια Università degli Studi di Roma "La Sapienza και Università degli Studi dell'Aquila Üλλα και σε Üλλα πανεπιστÞμια της Βουλγαρßας και της Ρουμανßας και απüχτησαν τÝτοιους τßτλους. Γνωρßζετε πολý καλÜ τον τρüπο γιατß Ýχει συζητηθεß το θÝμα και στην ελληνικÞ ΒουλÞ μετÜ απü ερþτηση του τüτε βουλευτÞ του ΣΥΝ ΘανÜση ΛεβÝντη και εßχε υπÜρξει δÝσμευση μη αναγνþρισÞς τους. ¼μως και αναγνþριση Ýγινε, αλλÜ και το χειρüτερο, και χρÞση τους για κατÜληψη θÝσης στη εκπαßδευση.

Για το γεγονüς το οποßοι προÝκυψε το 2005 και εμεßς απü το εßχαμε ασχοληθεß συνεχþς με το θÝμα αυτü και μÜλιστα με Üρθρο μας στις 22/03/2011 καταγγÝλλαμε την αναγνþρισÞ τους. Δυστυχþς κανεßς δεν ασχολÞθηκε σοβαρÜ με αυτü το ζÞτημα και κανεßς δεν μας Üκουσε.

Το χειρüτερο εßναι üτι üχι μüνο δεν μας Üκουσαν Üλλα Ýδωσαν τη δυνατüτητα να χρησιμοποιηθοýν αυτοß οι «τßτλοι» για την επιλογÞ διευθυντþν σχολικþν μονÜδων, αλλÜ να μη χρησιμοποιηθοýν  για την επιλογÞ Σχολικþν Συμβοýλων γιατß εκεß θα εξετÜζονταν οι κÜτοχοß τους στην γνþση της γλþσσας, ενþ δεν Ýγινε το ßδιο για την επιλογÞ διευθυντþν. Πþς το κρßνετε εσεßς αυτü; Εßναι ηθικü; Δεν ασχολοýμαι με το νüμιμο.

Εßναι δυνατüν να εßναι κÜτοχοι διδακτορικοý τßτλου ελληνικοý πανεπιστημßου, πÜνε χρüνια τþρα, δýο αδÝρφια και η σýζυγος του ενüς απü αυτÜ απü τον ßδιο καθηγητÞ, οι οποßοι μÜλιστα Ýγιναν και Σχολικοß Σýμβουλοι;

Για πια ηθικÞ μιλÜμε…

ΥπÜρχει κÜποιος πßνακας κ. καθηγητÜ με τους τßτλους των διδακτορικþν διατριβþν των ελληνικþν πανεπιστημßων, þστε να μποροýμε να διαπιστþνομε κÜποιο θÝμα Ýχει ξαναδοθεß, γιατß Ýχουμε το φαινüμενο να Ýχει η σýζυγος διδακτορικü και το ßδιο με κÜποιες μικροαλλαγÝς να εκπονεß και ο σýζυγüς της φυσικÜ στον ßδιο καθηγητÞ;

Για πια ηθικÞ μιλÜμε…

Δεν γνωρßζετε üτι το τÜδε πανεπιστÞμιο εξυπηρετεß τα μÝλη της τÜδε συνδικαλιστικÞς Þ πολιτικÞς παρÜταξης και το Üλλο της Üλλης και πÜει λÝγοντας. ΜÜλιστα σε αυτü τον τομÝα σýμφωνα με αυτÜ που διαρρÝονται υπÜρχει καλÞ μοιρασιÜ σε üλους!

Για πια ηθικÞ μιλÜμε…

Τüτε που εσεßς Þσασταν Υφυπουργü αφαιρÝσατε κανÝναν τßτλο μαúμοý;

Για πια ηθικÞ μιλÜμε…

Ας μην σας ταλαιπωρþ Üλλο… ΤουλÜχιστον αυτοß, οι Ýξω, üταν διαπιστþνουν κÜτι που εßναι λÜθος το διορθþνουν αμÝσως πληρþνοντας ο υπαßτιος τις συνÝπειες, ενþ εμεßς κ. καθηγητÜ, δυστυχþς, το επιβραβεýουμε! Τι Üλλο να πεις.